Henriette Mundbjerg Kristensen

Speciallærer og medejer

Med en baggrund som uddannet lærer og pædagogisk leder indenfor autismeområdet, er jeg optaget af at udforske og styrke familiens og barnets/den unges ressourcer. Jeg har fokus på at undersøge indefra-perspektivet gennem observationer, dialog og assessment, så barnet/den unge kan få en oplevelse af at have selvbestemmelse i eget liv, når det er muligt. Derudover er jeg optaget af, at de krav, vi stiller til barnet/den unge, svarer til de ressourcer det har, så der kommer ligevægt i krav og ressourcer og dermed trivsel.
Motivation er også et nøgleord i mit arbejde. Mit udgangspunkt er at alle gerne vil gøre det godt, hvis de kan. Jeg arbejder ikke efter at motivation er lig med handling. Mere en tanke om at motivation er parathed til handling. Jeg identificerer barriererne og arbejder på at mindske dem.
Jeg arbejder på den måde sammen med barnet/den unge og familien om, at sætte realistiske og målbare mål, så hjemmetræningen bliver progressiv.
Min tilgang til hjemmetræning for børn med autisme er præget af en ressourceorienteret vinkel, hvor jeg arbejder med at implementere struktureret og visualiseret pædagogik. Jeg er meget optaget af at imødekomme barnets individuelle behov.
Jeg er uddannet lærer, leder og supervisor og har arbejdet med børn og unge med ASF både som lærer og leder hele mit arbejdsliv. Jeg tilegner mig løbende ny viden på autismeområdet, for herefter at omsætte den i praksis.

CV

2023-
Selvstændig pædagogisk konsulent med særligt fokus på børn og unge med autisme. VISO-specialist i samarbejde med Midtbypsykologerne Silkeborg samt specialpædagogisk konsulent tilknyttet Blume Support i forbindelse med forsikringssager
2023
Autismepilotuddannelsen – Autismefokus i Hinnerup
2016-2023
Bording Skole – specialklasser for børn/unge med autisme: Pædagogisk leder og lærer
2022
Supervisionsuddannelse – DISPUK, den narrative tilgang
2016
Diplomuddannelse i ledelse – med fokus på teamsamarbejdets vigtighed, når der arbejdes med komplekse problemstillinger
2002-2016
Krabbeshus Heldagsskole – en specialskole for børn/unge med autisme: Pædagogisk leder og lærer
1998-2002
Lærer på friskole for neurotypiske børn
1999
Uddannet lærer